עוד BLOWOUT. עוד EMBARRASSMENT / מנחם לס

GOLDEN STATE WARRIORS (73-9)
FIELD GOALSREBOUNDS
POS MIN FGM-A 3PM-A FTM-A +/- OFF DEF TOT AST PF ST TO BS BA PTS
H. Barnes F **34:12 4-6 1-2 2-2 -14 0 4 4 0 2 1 2 0 1 11
D. Green F 37:40 1-7 0-2 4-4 -30 2 9 11 2 3 3 6 1 2 6
A. Bogut C 11:10 3-3 0-0 0-0 +7 1 2 3 1 4 0 1 1 0 6
K. Thompson G 29:11 9-17 4-11 4-4 -14 0 5 5 1 4 3 1 1 0 26
S. Curry G 39:00 6-20 2-10 5-7 -19 0 5 5 5 2 2 6 0 1 19
A. Iguodala 33:41 3-8 2-4 0-0 -32 1 1 2 3 3 2 1 0 1 8
S. Livingston 18:50 2-6 0-0 0-0 -6 0 2 2 2 2 0 1 0 1 4
F. Ezeli 10:25 3-4 0-0 2-8 0 2 0 2 1 1 0 0 0 1 8
M. Speights 11:32 2-7 0-1 1-2 -5 2 2 4 0 3 0 2 1 1 5
I. Clark 03:29 0-1 0-0 0-0 -1 0 1 1 0 0 0 1 0 0 0
B. Rush 03:19 0-0 0-0 0-0 -1 0 1 1 0 1 0 0 0 0 0
A. Varejao 04:18 0-1 0-0 0-0 -4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
L. Barbosa 03:15 0-0 0-0 1-2 -1 0 0 0 0 1 0 0 0 0 1
Total 240 33-80 9-30 19-29 8 32 40 15 26 11 21 4 8 94
41.2% 30.0% 65.5% TEAM REBS: 9 TOTAL TO: 21
OKLAHOMA CITY THUNDER (55-27)
FIELD GOALSREBOUNDS
POS MIN FGM-A 3PM-A FTM-A +/- OFF DEF TOT AST PF ST TO BS BA PTS
K. Durant F **40:38 8-24 1-5 9-10 +22 1 10 11 4 1 4 3 3 0 26
S. Ibaka F 32:46 7-11 1-4 2-2 +24 3 4 7 0 4 0 3 2 0 17
S. Adams C 24:41 2-4 0-0 7-8 -7 4 3 7 2 4 2 1 1 1 11
A. Roberson G 40:26 7-12 1-3 2-8 +25 2 10 12 3 5 5 0 2 1 17
R. Westbrook G 40:30 12-27 4-8 8-8 +26 5 6 11 11 1 4 6 0 1 36
D. Waiters 32:12 3-7 2-4 2-2 +24 0 3 3 3 3 0 2 0 0 10
R. Foye 13:32 0-2 0-1 0-0 -2 1 0 1 0 3 0 0 0 0 0
E. Kanter 08:33 0-2 0-1 1-2 +6 0 2 2 0 1 0 1 0 0 1
C. Payne 01:58 0-1 0-0 0-0 +1 0 1 1 0 0 1 1 0 1 0
K. Singler 01:58 0-0 0-0 0-0 +1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
A. Morrow 01:23 0-0 0-0 0-0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
N. Mohammed 01:23 0-0 0-0 0-0 0 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0
N. Collison DNP – COACH'S DECISION
Total 240 39-90 9-26 31-40 16 40 56 23 22 16 17 8 4 118
43.3% 34.6% 77.5% TEAM REBS: 12 TOTAL TO: 18

 

הערב התגלו כמה בלופים, והתאמתו כמה אמיתות. כפי שעשיתי אתמול, אלך נקודה נקודה, לא תמיד בסדר הגיוני.

אני לא מנסה להעליב אף אחד ולא עומד לדרוך על אף אצבע. אני פשוט מביע את דעתי, וקבלו אותה בכל צורה שנוחה לכם, וכמובן לכן קיים יציע לתגובות למסכימים ולמתנגדים.

  1. גולדן סטייט אינה, ואף פעם לא היתה, הקבוצה הגדולה בהסטוריה. אפילו לא קרוב. לא אזכיר אפילו שמייקל ג'ורדן לא הירשה לאף סדרה לארוך יותר מ-6 משחקים. אני מדבר על שתי קריעות רצופות בהפרשים שקבוצות טובות באמת של העבר לא היו מרשות בשום אופן. שש אליפויות רצופות הוא דבר שלא בא בחשבון, ואולי אפילו שתיים רצופות לא תהיינה.
  2. ישנו משהו בלתי בוגר בגולדן סטייט, ובמיוחד בשני כוכביה סטפן קרי וקליי ת'ומפסון. שדריימונד גרין הוא סתם ילד מגודל ושחקן מאד אוברייטד שגדולתו לפעמים נראית בגלל האנרגיה האדירה שלו, אנחנו יודעים. כשדוראנט הולך לזרוק פאולים ב-20 הפרש ואיזה 7 דקות לסיום, וגרין פותח את פיו על הקו עם פאקה-פאקה, זה אפילו לא מצחיק. דוראנט רק תקע בו מבט כאילו אומר "מה בדיוק הבעייה שלך?". אבל אצל קרי חוסר הבגרות נראה לי הערב בזריקות בלתי אחראיות ממרחקים אסורים ותחת שמירה נגד דוראנט.  לי נראה כאילו המשחק פחות חשוב לו מאשר לסיים עוד ערב שכולו "מג'יק". ת'ומפסון? יושב על הספסל כילד שגנבו לו סוכריה. אחרי ההפסד במשחק השלישי הוא בכה, והערב לקח לו חצי משחק עד שסוף-סוף הוא נכנס לעניינים לכמעט רבע שלם. רבע אדיר של 19 נק', אבל כל ה-BODY IMAGE שלו לא משדר לי בגרות ומנהיגות.
  3. אתה חי על שלשות, אתה מת על שלשות. מה שעיצבן אותי היו נסיונות השלשות של סטפן קרי כשקווין דוראנט שומר עליו, והוא במרחק שלושה מטרים מהסל. עם מוטות הידיים של דוראנט, באיזה אחוז קרי חושב שהוא יכול לקלוע ממרחקים אסורים כאלה? לי זה נראה כאילו סטף לוקח את הצ'אלנג' כמשהו אישי בינו לבין דוראנט, לראות "מי יותר גדול". היה רק קטע אחד במשחק כשהשלשות החלו לעקוץ במקצת את הת'אנדר ברבע השלישי כשקליי ת'ומפסון כאילו יצא מהדיכאון שלו ופרץ כמטורף כאילו הוא לבדו יכול לנצח את הת'אנדר… זה יכול לעבוד כמה דקות. אולי אפילו חלק מרבע שלם. אבל בסוף הוא ייכשל, ואז כל הזריקות שלו החטיאו ברבע הרביעי. הדבר שצריך להפחיד מאד את הווריורס היא העובדה שמהפארקט הם היו טובים ומדוייקים כמו התאנדר (43% לעומת 42%), ז"א שאלה לא היו הקליעות הרגילות מהפארקט שהרסו אותם, אלא איבודי כדור, שלשות חסרות אחריות, וריבאונדים.
  4. מבחינת כדורסל גרידא – PURE BASKETBALL – המשחק היה זבל. כמובן שהיה מתח, ומבצעים אינדיבידואלים נעלים, אבל האם יודעים אתם שבכל המשחק לא היה אפילו 'פיק-אנד-רול' אחד? אפילו לא אחד? כיצד ייתכן דבר כזה ברמה הזאת של כדורסל? אגיד לכם איך: לשתי הקבוצות אין אף שחקן גבוה, סנטר או פאור פורוורד, המסוגל לעמוד עם גבו לסל, לקבל כדור, ואז להסתובב ולקלוע בעצמו כ-ROLL או לתת את הכדור לפיק. סליחה – יש אחד כזה, ושמו קווין דוראנט. אבל דוראנט הוא הפיק, לא הרול. הוא המכדרר המכניס כדור לסנטר. לכן אני טוען שוב ושוב שהכדורסל של היום נופל מהכדורסל שהיה כאשר היו סנטרים כשאקיל, אולג'ואן, קרים עבדול  ג'אבר, או אפילו פאוורים כמו קרל מלון או קווין מקהייל. היום אין את זה. כל מה שהיה הערב היה משחק פרוע נטול מסירות כמעט כשהכל הם  ISOLATIONS   של הכוכבים, ודוראנט ווסטברוק הם פשוט הרבה יותר טובים מהווריורס.
  5. הכדורסל שכן היה, היה אצל הת'אנדר הרבה יותר מאשר אצל הווריורס. בילי דונובן לא פחד להשתמש ב-8-9 שחקנים, החליף בזמן, ואצל הת'אנדר ראו לפחות קצת כדורסל. אצל הווריורס לא ראיתי מאומה, מלבד החלטות גרועות של סטיב קאר, שאני עומד על דעתי שהוא היה קלעי שלשות מצויין, הוא כנראה גבר פיקח וסימפטי, אבל הוא מאמן חסר ניסיון וחסר ידע. מה השגיאה הגדולה ביותר שלו? השגיאה הגדולה היא לשים את סטפן קרי שומר על ראסל ווסטברוק. ראסל ווסטברוק הוא ייצור מיוחד עם אנרגיה וכוחות בלתי נדלים. סטפן קרי מוציא את נשמתו לנסות לעצור אותו (והוא כמובן לא יכול כי ווסטברוק כל כך מהיר ממנו), ואז לא נשאר לו מאומה להתקפה. סטפן קרי הוא יהלום התקפה, וסטיב קאר הורג אותו בתפקידי הגנה השייכים לאחרים. הרבה בגלל שסטפן קרי היה שומרו הראשי, ווסטברוק קלע 36 נק', ובעיני רבים (לא בעיני! בעיני דוראנט היה גיבור המשחק!) הוא היה גיבור המשחק וגיבור הנצחון. הוא היה מצויין – מלא אנרגיה וקיטור – אבל הפעם, לדעתי, ההגנה של דוראנט היתה "הגיבור של המשחק".
  6. הת'אנדר עשו כל מה שהם היו יכולים – והצליחו – לעצור את השחקן היחידי שיכול באמת לנצחם והוא סטפן קרי. ראסל ווסטברוק שמר עליו, וכמעט בכל חסימה – SCREEN – שקרי השתמש בה, מי נשאר לשמור עליו בחילוף? דוראנט! נגד דוראנט אפילו קרי לא מסוגל לקלוע, כי קליעה מעליו בגלל מוטות זרועותיו הארוכות היא כמעט בלתי אפשרית. קרי עדיין ניסה וניסה להראות שהוא יכול, ולכן הוא סיים עם ערב 'פאנקי' כזה. זאת חוסר הבגרות שאני מגלה בקרי: הוא כאילו רוצה "להוכיח" שהוא יכול לקלוע אפילו נגד דוראנט.
  7. מה שמביא אותי לשאלה הבאה: למה לא להשתמש ב-SCREEN  על שחקנים שאינם דוראנט, או אדאמס? זוהי עוד אשמה של סטיב קאר שלא עצר את קרי ואמר לו להתחיל להשתמש בחסימות של שחקנים נמוכים שהוא יכול לגבור עליהם!
  8. הקריעה היתה כה טוטאלית במשחק השלישי שהייתי בטוח שהווריורס יעלו הערב כמו דובים שכולים. במקום זה הם נתנו מיד להפרש של 12-14 לעקוץ בהם. הם חזרו נהדר, אבל כמעט כמו תמיד, אחרי שאתה חוזר למשחק מהפרש גדול לרעתך קבוצת 'בליצים' כמו הת'אנדר בורחת שוב. הווריורס הצליחו להוריד הפרש של 21 עד 5, אבל בפרוצס הם נתנו את נשמתם ולא נשאר להם אוויר. היה ברור שהת'אנדר תברח שוב, והיא ברחה יותר רחוק מבכל חלק אחר של המשחק.
  9. הת'אנדר היא קבוצה של בליצים. אתה ממש רואה את הבליץ קורה לנגד עיניך. פה שלשה, פה עוד איבוד כדור, עוד שגיאה של גרין. כל מאמן מנוסה 'מרגיש' את הבליץ ומיד קורא טיים לעצור את המומנטום. גם סטיב קאר וגם עוזרו לוק וולטון אינם מנוסים דיים, ואי עצירת הבליצים של התאנדר בעת שהם קרו – ולא א-ח-ר-י  שהם קרו- היתה שגיאה חמורה של המאמנים.
  10. כשדריימונד גרין הסתובב בפינה ("ROUNED THE CORNER") לא היה דבר בינו לבין הסל. ה-SCREEN שעשה איגודלה  קשר בעבותות את מגיני הת'אנדר שהתבלבלו במי יגיע לגרין – או אם בכלל להגיע אליו. הכדור מיד אליו מסטפן קרי, למה שצריך להיות סל קל. זה הלחם והחמאה של הווריורס וככה הם ניצחו עשרות משחקים. הפעם זה היה שונה: דוראנט, ששמר על הריסון בארנס בטופ אוף דה קי כמעט הגיע בשני צעדי ענק, ועם מוטת זרועותיו  הוא הגיע ACROSS THE LANE לחסימת שתי ידיים מצויינת. זה היה ההבדל היום: אני לא יודע אם זאת היתה העבודה של ביל דונובן, או החלטת כל השחקנים שהיום לא משאירים אף שחקן של הווריורס פנוי לדאנק או לזריקה.
  11. היום הגדולה של דוראנט היתה יותר בהגנה מאשר אפילו בהתקפה, וברור שגם בהתקפה הוא היה מצויין. אנחנו שוכחים שהוא ה-7' (2.14 מ') הנייד ביותר בליגה. אין אף שחקן אחר בגובהו המסוגל לשמור רגע אחד על סטפן קרי או קליי ת'ומפסון – או כל גארד אחר – ורגע שני לשמור על גרין, או ספייטס, או בוגוט. הוא אולי השחקן היחידי בליגה שיכול לשמור על כל שחקן אחר בליגה. לברון היחידי שמתקרב אליו.
  12. סטפן קרי היה חלש מאד הערב. קרי, כדי שיהיה גדול, צריך את עזרת חבריו. הוא לא יכול להיות גדול בעצמו כי, אחרי הכל, להגן נגד רק דבר אחד, ודבר אחד בלבד, כמו זריקת השלוש של קרי, זה דבר ששומר טוב יכול לעשות. קרי הופך לגדול רק כשת'ומפסון, בארנס, והאחרים מסכנים את הסל. זה ההבדל הגדול בינו לבין מייקל ג'ורדן: ג'ורדן, בגלל האתלטיות העליונה שלו, היה יכול להיות גדול ללא כל עזרה מאחרים. לכן קרי אינו גדול כמייקל, ואף אחד לא מתקרב למייקל. קרי חייב את עזרת חבריו והערב הוא כמעט ולא קיבל עזרה.
  13. יתרון עצום אחר של דוראנט – ואחד הגורמים ל-21 איבודי הכדור של ג"ס, היא העובדה שזרועותיו הארוכות, הציפייה שלו וניידותו, קוטעות ליריב את זוויות המסירה. היום הוא עשה זאת טוב יותר מכל משחק אחר שאי-פעם ראיתיו משחק. הוא היה היום יותר 'גאון הגנה' מאשר 'גאון התקפה'.
  14. כנראה שהת'אנדר החליטה שהיא הולכת SMALL BALL   עד הסוף. הערב נדמה לי שאדאמס וקנטר היו יחדיו על הפרקט אולי 2-3 דקות. עם דיון ווייטרס ורוברסון, כשאיבקה משחק כסנטר, והשניים האחרים הם דוראנט ווסטברוק, הת'אנר היא הרבה יותר אתלטית,  יותר 'ארוכה', ובינתיים נראית, פשוט, כקבוצה יותר טובה. החמישייה הזאת היא לא רק יותר 'ארוכה', היא גם יותר מהירה מהווריורס כי קרי, בארנס, ותומפסון לא מסוגלים לרוץ עם ווסטברוק, דוראנט, ווייטרס.
  15. כולם כמובן רוצים לנצח. אבל הערב – כמו במשחק הקודם – ראיתי את דוראנט ווסטברוק עם בודי אימאג' של גלדיאטורים המוכנים לכל עבור הניצחון. ה-DETERMINATION שלהם נראה לי עליון על זה של הווריורס. אולי, אחרי הכל, כל הישגיה הנפלאים של הקבוצה המצויינת הזאת מילאו לה קצת את הבטן, והיא לא רעבה כמו הת'אנדר ששנים על גבי שנים היא קרובה לעוגה, אבל עדיין לא טעמה ממנה.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
130 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Berch
Berch
25/05/2016 8:47:53

אנדרה רוברסון צריך מהר מהר להתחבר לסוכן של טריסטן טומסון 🙂
תודה על הפוסט המהיר

נתן גולד
נתן גולד
25/05/2016 8:48:18

אוקלהומה מאוד מרשימה. השחקנים מאמינים בעצמם, מאמינים בחבריהם לקבוצה ומאמינים בדונובן. פשוט כיף לראות את הקבוצה שלא הרשימה בעונה הרגילה מתחברת בפלייאוף בצורה כל כך מרשימה. השחקנים של אוקלהומה נחושים מאוד הם לוקחים כל כדור 50:50, הם עושים הגנת חילופים נהדרת על הלוחמים וחונקים את ההתקפה הכי יעילה בהיסטוריה.

מבחינת הלוחמים מי שהכי מאכזב אותי בסדרה הזאת מלבד גרין, שפשוט לא מצליח להתרכז בלשחק כדורסל זה סטיב קר. הוא לא עושה את ההתאמות שצריך לעשות, הוא לא מצליח להפיח את רוח ההאסטל של הקבוצה שלו. הקבוצה שלו נראית לחוצה והוא לא מצליח להרגיע אותה. הלוחמים משחקים משחק מסורבל ופזיז בהתקפה והתפקיד של סטיב קר זה להרגיע את העניינים והוא פשוט לא עושה את זה.

MBK
MBK
25/05/2016 8:53:43

ואף מילה על קר ?
נראה שגודלן סטייט הגיעה לשיא בסיום העונה הרגילה
הם חגגו את את ה 9-73 כאילו הרגע זכו באליפות
ב 96 כששאלו את ג'ורדן איך הוא מתכוון לחגוג את השיא הוא אמר שזה לא מעניין וחוגגים רק אליפות
גולדן סטייט נראתה בפעם הראשונה בשנתיים ממש עלובה
הם הפסידו בק טו בק לראשונה העונה בעיתוי הכי גרוע מבחינתם
מגיע כל הכוד לדונבן שרבים ירדו עליו ( כולל אותי )
העבודה לא הסתיימה , מצד שני אם יש קבוצה יכולה לצאת מהבור הזה זה גולדן סטייט

ינון יבור
ינון יבור
25/05/2016 9:21:51
Reply to  MBK

כמו שפטר בוס הפסיד לראשונה העונה בישראל. לכל דבר יש פעם ראשונה. אבל העיתוי, הו העיתוי…

מנחם לס
מנחם לס
25/05/2016 16:07:39
Reply to  MBK

אף מילה על קר? רבע מהפוסט הוא על קר!

MBK
MBK
25/05/2016 16:37:31
Reply to  מנחם לס

מנחם ציפתי שתבשל אותו במים רותחים
עדין בסטנדרטים שלך

Etayle
Etayle
25/05/2016 8:57:07

תודה רבה מצויין. כמה נקודות:
1. אין קטע לעשות סקרין עם שחקן שהוא לא של איהקה הוא דוראנט מהסיבה שהשנים השניים זה וויטרס ורוברסון . שהם שומרים מעוליםבפני עצמם.
2. אותי קר מאכזב שגולדן לא הולכים יותר על גרין למטה אחרי חילופים, נכון הוא עדיין לא לברון אבל זה הדבר הכי יעיל שהם יכולים לעשות נגד אוקלהומה.
3. דנובן מתגלה כחתיכת שועל הוא שינה מהר מאוד את קו החשיבה בין הסדרה של הספרס לזו של גולדן. הוא הוריד את קאנטר לספסל וגם פוי כמעט ולא שיחק(והיה נוראי בזמן שהוא שיחק) , מבחינת דקות החברה של אוקלהומה משחקים מלא אבל גם אלה של גולדן אז זה מסתדר.
4.גולדן צריכה את קרי כדי לעלות . אם הוא חשב שלהפוך לאגדה זה קל אז כדאי לו לחשוב שנית, אחרת הם יהיו במקום "לקבוצה עם המאזן הטוב בהיסטוריה" ל " קבוצה עם המאזן הטוב בהיסטוריה שלא לקחה אליפות".

מנחם לס
מנחם לס
25/05/2016 16:08:40
Reply to  Etayle

קר מאכזב בהרבה יותר דברים

נמרוד
נמרוד
25/05/2016 8:58:58

נראה שג"ס הגיעה לשיא שלה בשלב מוקדם מדי בעונה.
הם לא מצליחים לאורך כל הפלייאוף לשחק את ההגנה החונקת שהייתה להם, נגד פורטלנד ויוסטון זה הספיק וכולנו חשבנו שההגנה תגיע מול יריבה אמיתית אבל חוץ מכמה דק בודדות פה ושם לאורך הסדרה אין לג"ס את ההגנה הקטלנית שהייתה לה.
זה גורם לכך שאין משחק ריצה, אין נקודות קלות ואז הרבה יותר קשה להיכנס לעניינים דרך המשחק המסודר שהם מתקשים מאוד לפתח מול ההגנה הרצחנית הארוכה האתלטית והמהירה של התאנדר.

פתאום כבר לא רואים את הנעת הכדור היפה, חיצוכים בלי הפסקה, הכל קשה ולכן גם זריקית קלות יוצאות החוצה

מנחם לס
מנחם לס
25/05/2016 16:09:15
Reply to  נמרוד

בדיוק כך!

יאיר הורניק
יאיר הורניק
25/05/2016 8:59:03

מאמר גדול! אני מסכים כמעט עם הכל. אני חושב שסיבה רצינית לבלו אווט שני ברציפות זה הכדורי 50/50 שהיו תמיד אצל הת׳אנדר שםשוט רצו יותר לנצח. הרגע שהכי מסמל את זה מבחינתי הייתה הזינטק של ראסל על הפרקט לכדור שהיה קרוב יותר לשני שחקני גולדן.
חוץ מזה, אני חושב שדווקא תומפסון כן בוגר והמחצית הראשונה הרעה שלו זה דבר שקורה גם לטובים ביותר. אני חושב שקר חייב ללכת על תומפסון הרבה יותר. כשברבע האחרון במשחק הקודם, גרין וקרי הריצו דחקות על הספסל כשקבוצתם במינוס עשרים, תומפסון ישב בצד והתחרפן ממה שקרה על המגרש ולקח ללב את ההפסד. אם קרי וגרין היו עושים כמוהו, אולי גם הם היו מגיעים למשחק הזה והסיפור היה שונה לגמרי.

עמרי
עמרי
25/05/2016 9:09:02

תיקון אחד מנחם – דוראנט 2.06 אם אני לא טועה, לא 7 פוטר.

כמו שכתבו לפני קר מאכזב גם בחוסר היכולת לעשות התאמות ולשנות מערכים וגם בפן המנטלי שהשחקנים לחוצים ועושים שטויות.
כרגע הווריירס לא מצליחים להתמודד עם הרכב הסמול בול של התאנדר ואולי הכנסה של אזילי תצליח לשנות משהו (8 נקודות ב 10 דקות לעומת 11 של בארנס ב34).
אבל אם היו מבקשים ממני לבחור מי יכול לשנות משהו זה איגוודאלה.
הגנה טובה על דוראנט לפחות תעייף אותו קצת מה שיקשה עליו בהגנה.
בהתקפה זה אולי יפתור את הבעייה מכיוון אחר – במידה ודוראנט מחליף בשמירה אחרי סקרין ומחסל את קארי, איגי ישאר מול שומר נמוך או לשלשה פנויה.

בכל מקרה גולדן סטייט חייבת להוציא אס מהשרוול למשחק הבא ולא לנסות להישאר עם השיטה הרגילה.

MBK
MBK
25/05/2016 9:27:09
Reply to  עמרי

דוראנט 2.06 ללא נעלים עם מוטת ידים של 224
http://www.draftexpress.com/profile/Kevin-Durant-390/

אלו נתונים מגיל 19

רוב השחקנים מציגים את גובהם עם נעלים , דורנאט צריך להיות רשום 11'6

עגל
עגל
25/05/2016 9:32:49
Reply to  עמרי

יש לי כתבה שאני מתכוון לתרגם (אמן בקרוב) על זה ששחקני נב"א מרמים בגובה שלהם. דוראנט אפילו הודה שהגובה שלו גדול מהגובה הרישמי.

MBK
MBK
25/05/2016 9:36:48
Reply to  עגל

כשמדדו את הדרים טים בברצלונה 92 התברר שמג'יק רק 201 וג'ורדן 1.94
מג'יק ובירד היו באותו גובה למרות שבכל תמוונה משותפת בירד גבוה ב 4 ס"מ
http://dougmerlino.net/wp-content/uploads/2011/05/magic-and-bird-II.jpg

עמרי
עמרי
25/05/2016 10:17:51
Reply to  MBK

מעניין אם גם בקולגים הגובה שרשום זה עם נעליים או בלי ואם בדראפט כרגע כדי להוסיף 5 סמ לכל אחד.

Mbk
Mbk
25/05/2016 10:27:14
Reply to  עמרי

בנתונים של המוק דראפט מופיע הגובה של השחקן עם ובלי נעליים
גם באירופה יש את השטיקים האלה …
דווין סמית מופיע כ 198 , יצא לי לעמוד לידו ונראה לי שאין מצב שהוא גבוה ממני ב 7 ס״מ
בקולג׳ים הוא הופיע כ 194
קשה לשווק SF בגובה 194
בארקלי רשום 1.98 למרות שהוא הודה שהוא 193 בלבד ( לאורך לא לרוחב )
האקים היה רשום 7 פוט לאורך הקריירה בפועל הוא יותר10׳6
לדעתי צריך שתהיה אחידות

מנחם לס
מנחם לס
25/05/2016 16:11:59
Reply to  עמרי

גם לדעתי איגודלה היחיד שיכול להקשות על דוראנט. הריסון בארנס, השומר 'הקבוע' – לא יכול.
אבל אם ישנה איזו שהיא קבוצה שיכולה לחזור מדבר כזה, הרי היא הווריורס.

מנחם לס
מנחם לס
25/05/2016 16:13:01
Reply to  עמרי

כולם, אבל כולם אמרו בשידור אמש "SEVEN FOOTER"

יניב
יניב
25/05/2016 9:17:03

פייר איכזבו אותי גולדן,אבל הנקודה שמנחם גם התייחס אלייה היא שהם צעירים מדי(יחסית) וכנראה לא היו מסוגלים לעשות את השינוי המנטלי למוד של פליאוף.זה ממש נראה לא כוחות אתה רואה את אוקלהומה עצבנית,ממוקדת,לא מעניין אותה בכלל גולדן סטייט,הם יודעים שהם טובים ומפרקים אותם.
נשאר לי רק לקוות שהמוד הזה ישאר גם כשהם יראו את לברון כי זה החשש הכי גדול שלי(למרות שאיך שזה נראה כרגע זה יהיה 4-1 לאוקלהומה)

סומסום
סומסום
25/05/2016 9:18:24

בהמשך לסע' 14 שלך, חוזר על הנתון המדהים של שני המשחקים האחרונים:

הרכב הסמול-בול של ראסל, ווייטרס, רוברסון, דוראנט ואיבקה, מנצח את הווריורז 35-91.

עשו לגולדן סטייט, מה שגולדן סטייט עשתה לקאבס בגמר האחרון.

מנחם לס
מנחם לס
25/05/2016 16:14:16
Reply to  סומסום

זה ללא ספק ההרכב החזק ביותר שלהם

Care Bear
Care Bear
25/05/2016 9:21:46

וואו! אין מילים.
בכל מקרה הסדרה הזאת לפנתיאון!

אני עדיין בעד גולדן סטייט כי אני חושב שעונה כזו צריכה להיגמר עם אליפות ואם לא, זה וואחד כוכבית אבל אוקלוהומה קונים את עולמם ופשוט משחקים נכון.
זה נופל על השחקנים המשלימים. ווייטרס, אדאמס ורוברסון משחקים נפלא.
מצד שני, הדאבס עוד לא נתנו משחק של הביג 3 שלהם קארי, תומפסון וגרין ביחד.
עצוב להגיד את זה, אבל גרין חייב לעלות מהספסל בסדרה הזו אם הוא רוצה להשפיע לטובה.
איגודאלה צריך להחליף אותו ב- 4.
קארי צריך להיות יותר כריס פול כיוון שהוא עוד לא מצא את המוג'ו שלו
וקליי תומפסון צריך להיות המוציא לפועל. הוא נראה באמת כמו מי שלוקח את זה הכי קשה.

מנחם לס
מנחם לס
25/05/2016 16:15:26
Reply to  Care Bear

אני בעד להעלות עם איגודלה בחמישייה. אם לא במקום גרין, אז במקום בארנס

יותם פלדהיים
יותם פלדהיים
25/05/2016 9:22:22

ההבדל בין קארי לבין שחקנים כמו קובי, לברון, וג'ורדן. זה שברגע שהתחילו לשמור עליהם חזק ולנצח אותם מתחיל להיות להם מבט עם רצח בעיניים והם מנסים לנצח לבד ובכל מחיר, גם אם זה לא הולך להם במקרים מסויימים, העיקר זה הרצון לניצחון בכל מחיר והלקיחת אחריות. לקארי תמיד מפרגנים שהוא לא לוקח על עצמו את המשחק ונותן למשחק לבוא אליו. אבל מה לעשות שמדי פעם אין ברירה ואתה צריך לקחת עליך את המשחק ולא לתת לאחרים. גם לקארי אין את הרצח בעיניים, יש לו פרצוף מעופף כאילו זה לא מעניין אותו.

מנחם לס
מנחם לס
25/05/2016 16:16:27

גם אני לא רואה את הבעירה במבט של סטף

גיא
גיא
25/05/2016 9:26:57

א. זה לא גמור!

ב. קבוצות של ג'ורדן לא הגיעו ל-7 משחקים בפיינלס. הם הגיעו ל-7 משחקים נגד הפייסרס, הניקס, הפיסטונס (הפסד)

ג. דוראנט היה אדיר היום בהגנה. אבל הוא עדיין לא ברמה של לברון/לאנרד בגלל שהוא לא חזק מספיק. קשה לו לעצור שחקנים פיזיים שיודעים לשחק עם הגב לסל.
בעזרה בהגנה, בעיקר מתחת לסל – הוא נותן סדרת מופת.

ד. ראסל ווסטברוק משחק השנה פלייאוף חלומי. אחרי המשחק הלילה אני משער שה-PER שלו יקפוץ ל-29
וזה נגד 2 קבוצות הגנה נהדרות (ספרס, ווריאורס)
אם הת'אנדר לוקחים אליפות זה יציב את הפלייאוף של ווסטברוק ברשימה מעוד מצומצמת של מופת כדורסלני –
ג'ורדן 91', 93', שאקיל 00', לברון 12'.
(שחקנים שזכו באליפות עם PER פלייאוף של 29+)

ה. זה לא גמור!!!

יניב
יניב
25/05/2016 9:42:00
Reply to  גיא

א.גמור
ב.גמור
ג.גמור
ד.גמור
ה.גמור

מנחם לס
מנחם לס
25/05/2016 16:18:01
Reply to  גיא

ברור שזה לא גמור. זה לא ניגמר עד שזה ניגמר. בקשר לדוראנט, הוא לא חזק כמוהם, אבל יש לו מוטות ידיים הרבה יותר ארוכות, והטיימינג שלו נראה לי נפלא

עגל
עגל
25/05/2016 9:31:42

1. יש לנו תאנדר חדשה בפלייאוף – החל מהתבוסה לס"א במשחק 1 הם שיתקו את ס"א בהגנה בצורה מופתית. קבוצת התקפה מעולה פשוט לא הצליחה לזוז בהתקפה. אותו כנ"ל עכשיו מול קבוצת התקפה טובה אפילו יותר. השינוי הוא קודם כל בהגנה.
2. תומפסון היה ענק ונתן את הלב והגוף הלילה, זה ששפת הגוף שלו שקטה (כמו של דוראנט) לא אומר כלום.
3. דוראנט היה ענק בהגנה, כמו במשחקים קודמים. גם הלילה היו לו 3 חסימות ורק 3 איבודים.
4. רוברסון היה ענק: 17 נקודות ב- 7/12 מהשדה, 12 כ"ח, 3 אסיסטים, 5 חטיפות, ו-2 חסימות. כמו שמישהו אמר לא רע לשחקן משלים.
6. לסטף קרי היה קשה, שמרו עליו מאוד חזק ופיזי וראו שהוא עייף. אני לא מתלונן על זריקות של ראש בקיר מול דוראנט כי הוא חייב לשחק כמו שהוא שיחק כל העונה ולא יכול לעשות שינוי קיצוני מדי. הוא כבר היה במצבים כאלה וידע לחזור לעצמו (רק שהפעם זה כנראה מאוחר מדי).
7. ההשוואות מול ג'ורדן ואחרים מטופשות, תפסיקו בבקשה. עידן אחר, שמירות אחרות, משחק אחר.
8. לב של אלופים? אם יש קבוצה היום שיכולה לחזור זו ג"ס אבל אני הולך נגדם. ליוסטון של 1995 היה משהו שאין לג"ס. ובואו נגיר בזה – היום הרבה יותר קשה לעשות ריפיט, שלא לדבר על תריפיט (שאפו למיאמי של לברון).

מנחם שנינו האמנו בקליבלנד לכל אורך העונה ואני עדיין הולך איתם אבל אני חייב להגיד שנכון לעכשיו אוקלהומה פייבוריטית מול כל קבוצה אחרת בליגה.

מנחם לס
מנחם לס
25/05/2016 16:20:42
Reply to  עגל

כמובן שלקרי קשה להשתנות, אבל הוא צריך לנסות. כשמשהו לא הולך, מנסים משהו אחר. רוברסון היה ענק עם פניו המביעות….??? כלום…

תומר שור
תומר שור
25/05/2016 9:35:58

לדעתי העלית נקודה מאוד נכונה לגבי הצד השני של התאמות השמירה. שחקן על ככל שיהיה – אי אפשר לשמור על הצ'יטה בצד אחד ולהיות עם מספיק אנרגיה גם בצד השני. שחקני מפתח כמו קארי צריך לשלוח לשמור על שחקנים איטיים יותר, כדי שישמרו אוויר…אבל זה לא רק. כאשר השחקן ששמרת עליו מצליח גם לעשות עליך סל (כמו שווסטברוק עושה בצורה הכי מעצבנת שיש עבור שומר), זה בסוף נכנס לך לראש. בזמן שהכדור אצלך אתה עדיין חושב על האופן בו הבנז…עקף אותך.
מעניין לראות עד כמה ג"ס יצליחו לשנות דיסקט אצלם בבית. מעניין לראות אם אוק' קצת ירפו במשחק הבא, מתוך אמונה שממילא המשחק ה 6 אצלם בכיס.

מנחם לס
מנחם לס
25/05/2016 16:23:51

הבעייה שישנה לוורויורס היא שאם ווייטרס לא משחק, מלבד ראסל כל השאר הם גבוהים הרבה מקרי. אבל עדיף שישמור אפילו על רוברסון – אפילו על דוראנט – רק לא על ראסל.

למר מנחם היקר
למר מנחם היקר
25/05/2016 9:42:10

קרי חזר לא טוב מהפציעה שלו הזריזות שאפיינה אותו נעלמה, כמו כן ההגנה של התאנדר פשוט שיתקה אותו(הגנה מדהימה). גורדן הגיע לא 1 ולא פעמיים לסדרה של 7 משחקים מספר פעמים, עוד מזל שהיה לגורדן הקבוצות ששיחק נגדם היו חלשות הרבה יותר מאוקלהומה (אין זה מוריד מגדולתו).
2. גולדן סטייט באמת שיחקו כמו ילדים כשאתה פוגע בבטחון שלהם רואים כמה זה משפיע, הכדורסל הססני.
3. לגבי סטיב קר כל המאמנים הם אותו דבר הולכים על הדבר שמייצר נקודות ובמקרה הערב הדבר שיצר בצורה האפקטיבית ביותר נקודות הוא בידודים.
4.האגרסיביות של התאנדר דבר שלא יאומן כאילו הם שיחקו נגד ילדים.

למר מנחם היקר
למר מנחם היקר
25/05/2016 9:47:14

עוד נקודה ששכחתי להוסיף דוראנט עילוי התקפי יחיד במינו בקבוצה שהייתה משחקת לא רק על בידודים ומסדרת לו טיפה יותר זריקות נוחות האחוזים שלו היו פשוט בלתי נתפסים.

עגל
עגל
25/05/2016 10:08:41

בדיוק. דוראנט זה ג'ורדן גבוה עם קליעה הרבה יותר טובה

למר מנחם היקר
למר מנחם היקר
25/05/2016 11:30:37
Reply to  עגל

עם כל הכבוד לגורדן (הייתי במאות משחקים שלו) האגדה שבילי סלף הוא היחיד שעצר אותו, או שהחלום לקח אליפות רק שהוא פרש הם די שטותיות. לגורדן לא הייתה קליעה מ3, ונגד הגנה אזוקית הוא היה מתקשה הרבה יותר.

מנחם לס
מנחם לס
25/05/2016 16:25:02
Reply to  עגל

אבל לג'ורדן היו עשרות יתרונות אחרים על דוראנט

נזיר הנשמה
נזיר הנשמה
25/05/2016 10:07:35

גולדן סטייט מנצחת 3 קרובים 4-3 בסדרה.
המשחק הקרוב הוא משחק בית יש לנו 3-2
משחק 6 עם איום הדחה 3-3
משחק 7 המשך מומנטום 4-3
בגמר טורונטו עוד 4-3
כנראה לטורונטו.

מנחם לס
מנחם לס
25/05/2016 16:25:29

זה דבר שיכול לקרות

גיא
גיא
25/05/2016 10:12:50

כל הזמן אני קורא על איך שהכדורסל במערב טוב יותר, מתקדם יותר.
אוקלהומה קבוצה נהדרת, ומציגה הגנה נפלאה –
אבל ההתקפה?
ממשיכה להישען בעיקר על בידודים והמון פול אפס.

נגד הלוחמים, הת'אנדר זורקים 26 פול אפ ג'אמפרס למשחק, וקולעים אותם ב-37.5% אפקטיבים.
בעוד שזריקות אחרי מסירה (קאצ' אנד שוט) הם זורקים 22.5 פעמים במשחק אותן הם קולעים ב-52.2% אפקטיבי.
כך שיוצא שהם זורקים 15% יותר פול אפס מקאצ' אנד שוט, למרות האחוזים הרעים.

לצורך השוואה, הקאבס זורקים נגד טורונטו 20 פול אפס למשחק, וקולעים אותם ב-48% אפקטיבי.
בעוד שזריקות אחרי מסירה (קאצ' אנד שוט) הם זורקים 24.5 פעמים
במשחק אותן הם קולעים ב-50.5% אפקטיבי.
כך שלמרות הדעה הרווחת, קליבלנד זורקת 22.5% יותר קאצ' אנד שוט מאשר פול אפס (שהם בדרך כלל התוצאה של בידודים)

יניב
יניב
25/05/2016 10:19:53
Reply to  גיא

אני איתך גיא ובגלל זה אני המטוטלת שלי מתחילה ללכת לכיוון שלך,מנחם ועגל וכן המזרח יותר טוב מהמערב ואוקלהומה עוד לא נתקלה בקבוצה אמיתית מהמזרח בשם קליבלנד שתאכיל אותה מרורים וכן אני מתחיל להתכונן לשבעה,המזל שלי שיהיה כבר את היורו אז נוכל להתעודד קצת

עגל
עגל
25/05/2016 10:33:13
Reply to  יניב

יניב מה שבעה? אם תפתח את הראש אז (במקרה שג"ס לא יצליחו לעלות לגמר) תהיה לנו אלופה היסטורית ומרגשת – לכל אחת מקליבלנד, טורונטו ואוקלהומה יש סיפור חיובי ומרגש.
אז ילדי השמנת מהמפרץ לא יקבלו עוד טבעות, אני לא אזיל על זה דמעה.

יניב
יניב
25/05/2016 10:41:28
Reply to  עגל

השבעה היא רק על אליפות של לברון, ומכיוון שחלוקת התפקידים ביני לבין האשך זה שהוא האופטימי ואני הפסימי אז נראה לי שלברון הולך לחגוג ועם כל הכבוד לקליבלנד היא מעניינת לי את הזרת ושלא יזכו באליפות עוד 200 שנה.אם אתה מבטיח לי גמר של אוקלהומה-טורנטו אז אני אהיה מאושר בשביל שתיהן

עגל
עגל
25/05/2016 12:42:06
Reply to  יניב

תעשה תרגיל בגרות קטן ותנסה להתעלות מעל השנאה לאדם אחד ולחשוב על מאות האלפים של קליבלנד וסביבותיה.

יניב
יניב
25/05/2016 13:03:21
Reply to  יניב

ממממ לאאאאאאאאאאאאאא.
אני אהיה איתך לארג' מפרגן להם בענק בביסבול ובפוטבול.מהיום אני אוהד שלהם עד האליפות הנכספת.לגבי הקאבס אז מצטער אני אדם קטן שלא מתעלה מעבר לקטנוניות שלו וסורי אליפות של לברון תכניס אותי לדיכאון עמוק.

no funny shtuff
no funny shtuff
25/05/2016 12:53:34
Reply to  עגל

מסכים לגמרי

no funny shtuff
no funny shtuff
25/05/2016 12:54:37

אין ספק שמבחינת **עיר**

לקאבס תהיה את האליפות ההיסטורית הכי מרגשת

גיא
גיא
25/05/2016 10:48:02
Reply to  יניב

ניסיון יפה!

רק שאני לא טוען, וגם לא טענתי, שקליבלנד טובה מצמרת המערב, או שהמזרח חזק יותר.
אני לאורך כל השנה כותב, שלמעשה הפערים הצטמצמו, ובסופו של דבר, מה שיכריע את הכף יהיו המרצ' אפים, הבריאות, והיכולת לבצע התאמות.
בשורה התחתונה – הטופ 3 במערב עדיף על הטופ 3 במזרח, אבל 5-8 של המזרח עדיף על 5-8 של המערב.

הנתונים של הפלייאוף די תומכים במה שכתבתי –
לקאבס האופנסיב רייטינג הכי טוב, אוקלהומה היא הקבוצה שהכי שיפרה את הדיפנסיב רייטינג שלה (מאז משחק מס' 1 נגד הספרס יש להם את הדיפנסיב רייטינג מס' 1),
ובצמוד לקליבלנד, הנט רייטינג הכי גבוהים הם של הלוחמים, של הת'אנדר, ושל הספרס.

חוץ מזה – קליבלנד, או אוקלהומה, בכלל עוד לא העפילו לפיינלס.
הדרך עוד ארוכה ומפותלת.

יניב
יניב
25/05/2016 11:24:15
Reply to  גיא

תודה 🙂
אבל רגע ברצינות,אוקלהומה משחקים מדהים וניצחו קבוצה אחת גדולה ובדרך לניצחון מאוד מאוד מרשים על קבוצה נוספת אבל 2 הקבוצות האלה די טובות לאוקלהומה מבחינת המצ' אפ ונוח להם להתמודד מולה.קליבלנד זה כבר סיפור אחר,מעבר לכך שלדוראנט יש מחסום פסיכולגי מול לברון תכלס אין להם גם מי שיעצור אותו וברגע שלברון יראה שאין מולו את הלוחמים הוא יסתער על אוקלהומה בכל הכוח

תומר שור
תומר שור
25/05/2016 15:52:11
Reply to  גיא

הבעיה של הקאבס היא בעמדת המאמן – שלא יודע לעשות התאמות. פליאוף הוא משחק של התאמות ועכשיו לו מתנסה בזה פעם ראשונה. מי שיודע להגיב יותר טוב לצעדי היריב – מנצח. גם כאשר הקאבס תעבור את טורנטו (היא משמעותית טובה ממנה ואני מתקשה לראות כיצד היא בועטת בדלי בעניין זה), היא ממש תתקשה מול אוקלאומה של דונובן שהוכיחה את יכולותיה בעניין זה או מול ג"ס (אם הם יקחו את הסדרה, זה יהיה בזכות תגובת התאמות 'היסטורית').

למר מנחם היקר
למר מנחם היקר
25/05/2016 11:26:55
Reply to  גיא

גיא תשווה בבקשה את איוזי אפקטיביות של הקבוצות בהגנה, טורנטו במשחקה האחרון השיגה אחוזים מטורפים בצבע (75 אחוז), ההתקפה של קליבלנד מטורפץ אך ההגנה פשוט מבישה.

גיא
גיא
25/05/2016 12:14:54

בסדרות הקונפרנס פיינלס (עבור 100 פוזשנס):

קאבס: 110.7 – 103.9
ת'אנדר: 107.3 – 101.8

פער של 2 נק' בדיפנסיב רייטינג. פחות דרסטי משניתן היה לשער.

(ולא שאני טוען שההגנה של הקאבס היא משהו מיוחד. היא לא, במיוחד ב-2 המשחקים האחרונים)

big Joe
big Joe
25/05/2016 15:42:27
Reply to  גיא

כי להגן נגד גולדן סטייט זה ממש כמו להגן נגד טורונטו…
מילא אם בעונה הסדירה הסטטיסטיקטות הללו איכשהו מתאזנות, בפלליאוף הם לא ממש רלוונטיות

גיא
גיא
25/05/2016 16:39:20
Reply to  big Joe

קבוצה שרוב הזריקות שלה הן פול אפ ג'מפרס – זה כבר ממש לא קשור לטורונטו/גולדן סטייט.

מנחם לס
מנחם לס
25/05/2016 16:26:53
Reply to  גיא

אני טוען זאת כבר הרבה זמן, והרוב מגיבים לי שאני קשיש סנילי

נזיר הנשמה
נזיר הנשמה
25/05/2016 10:30:07

עברתי על מספר אתרים. אין אף ניתול מקביל או אפילו מתקרב לניתוח היסודי ומלא העניין של מנחם.
אגב אין מצב שטורונטו לוקחת אליפות.
גמר ריאלי קליבלנד מול התנדרס. עדיין לקליבלנד 3 משחקים 2 מהם בבית.

captain beefheart
captain beefheart
25/05/2016 11:58:23

מאי 2016 ועדיין יש אנשים שמבזבזים את זמנם על אתרים אחרים? בוקר טוב וסמל דה קופי

מנחם לס
מנחם לס
25/05/2016 16:27:35

תודה!

מנחם לס
מנחם לס
25/05/2016 16:28:00

נעים לקרוא! תודה

hfgff
hfgff
25/05/2016 10:34:14

חמיינ

סילפן
סילפן
25/05/2016 10:41:44

סטיבן אדאמס מבסס את מעמדו כאחד הסנטרים הטובים הליגה.
לא הייתה לו פעולה אחת לא טובה מאז הסדרה נגד הספרס.

יניב
יניב
25/05/2016 10:44:36
Reply to  סילפן

בקשר לזה אז בדיוק חשבתי שדבר אחד אי אפשר לקחת מפרסטי ונראה לי שהוא הGM שיודע לבחור בדראפט מספר אחד בכל הזמנים,זה פשוט מדהים כמות השחקנים שהוא בוחר שהופכים לשחקנים במינימום טובים אם לא סופרסטארים. דוראנט,ווסטברוק,הארדן,איבקה,אדאמס,רג'י ג'קסון ובטח שכחתי עוד

גיא
גיא
25/05/2016 10:50:33
Reply to  יניב

ותודה לקון, ה-GM (לשעבר) של מינסוטה, שעשה לעצמו מנהג להשאיר בעקביות את את השחקנים הטובים בדראפט לת'אנדר וללוחמים.

מנחם לס
מנחם לס
25/05/2016 16:30:23
Reply to  סילפן

ואני חושב שהוא משחק עם חבורות וכאבים בכל גופו. אבל כ-MAORI אותנטי, שברים בעצמות וכאלה לא משחקים אצלו

מחפצה מנמצה
מחפצה מנמצה
25/05/2016 10:48:48

4:3 strength in numbers

סער ברעם
סער ברעם
25/05/2016 10:59:33

מנחם, אני אוהב שאתה מנתח באופן מנטלי ולא סטטיסטית. מדבר על בגרות מסוימת, מצב נפשי או מודעות מסוימת לך ולקבוצה שלך. שאפו.

מנחם לס
מנחם לס
25/05/2016 16:32:50

תודה לסער. הוא – בטובו – שמח להחמיא ל-"בגרות המסויימת" שלי…

מבין קטן
מבין קטן
25/05/2016 11:14:03

שלוש מחשבות שאני מחכה איתן לאליפות, אבל רלוונטיות בכל מקרה:
1. קווין דוראנט – דיברנו הרבה על מה הוא יעשה, יעזוב או יחתום על חוזה 1+1 כמו לברון כדי למקסם את השכר, ולבדוק לאן פניו של ראס מועדות. אני חושב שנוספת אופציה רלוונטית של חתימה מהירה על חוזה ל-5 שנים (האחרונה אופציה). דוראנט יוותר על הרבה כסף אבל יקבע את המצפן לכולם. הת'אנדר יוכלו לפתות FA's ושחקנים ברוטציה (וויטרס השנה ורוברסון שנה הבאה) יחתמו גם אם יש להם חוזה טוב יותר במקום אחר. כך, הקיץ הבא ייהפך לנסבל, עם צורך להחתים את ראס על מקס' ואת אדמס על קרוב למקס'.
2. איבקה – שחקן, שחקן. האתלטיות שלו היא אחת מהיסודות להגנה של הרעמים, וכנראה שהוא 3 אנד d הכי שלם בליגה. דוראנט וראס אוהבים אותו וזה גם לטובתו. עדיין, נראה שהוא לא יתפתח להיות אחד הפאוורים החזקים כפי שציפו ממנו, ובנוסף הוא נראה מתוסכל פעמים רבות (הוא גם דיבר על זה, בציטוט על 7-8 דקות בלי לגעת בכדור). יכול להיות ששווה לעשות טרייד עליו השנה ולקבל נכס עתידי מאוד משמעותי מקבוצות כמו בוסטון או פיניקס, שישלמו הרבה על שחקן כמוהו.
3. אל הורפורד – כמובן שאין טעם לוותר על איבקה ללא תחליף ראוי. נראה לי (מנתונים גולמיים, לא מצפייה במשחקים) שהורפורד בהחלט עונה לכך. סוף סוף גם אוקלהומה צפויה להיות אטרקטיבית בשוק השחקנים החופשיים. בנוסף, וזה מה שחשוב, דונובן הלא פרייאר בכלל מכיר את הורפורד מפלורידה ומעריך אותו. איתו האיי-קיו של אוקייסי והמשחק בין הגבוהים ישתפר ויוסיף מימד יוצא דופן להתקפה.

ככה נראה לי שאוקלהומה נשארת חזקה, מתחדשת (אלמנט הלמידה וההתאמות לאורך העונה חשוב עבור דונובן) ועשויה לצרף עוד שחקן חזק באחד מהדראפטים הבאים ולפתח אותו כמו שהיא אוהבת.

סילפן
סילפן
25/05/2016 12:27:31

אחשלי, זה לא 2K.

איבקה משלים טוב מאוד את הצמד ויש בניהם כימיה מעולה והם ביחד המון שנים. להחליף אותו בשחקנים אחרים יהיה שטותי לגמרי.

מנחם לס
מנחם לס
25/05/2016 16:33:34

אני מאד מקווה

אוהד ותיק
אוהד ותיק
25/05/2016 11:40:51

חארם על גולדן סטייט ,קצת מזכירה לי את ברצלונה השנה ששיחקה מדהים והגיעה בכושר נורא לשלבים האחרונים של השנה והודחה מליגת האלופות. מאז ברצלונה חזרה לעצמה ועם שלושה נצחונות הבטיחה אליפות ואחר כך גביע . האם גם גולדן סטייט תצליח לנצח 3 ברצף ? קשה להאמין, נראה שבנוסף לכושר הלא טוב יש גם בעיית מץ אפ אמיתית אבל כמו שאמרו אם יש מי שיכול זו גולדן סטייט, נצחון בבית ואז חזרה לאוקלוהומה למשחק על כל הקופה.

מנחם לס
מנחם לס
25/05/2016 16:34:21

אין שאלה שהיחידה שמסוגלת להתעורר מדבר כזה היא ג"ס!

ינון יבור
ינון יבור
25/05/2016 11:54:03

מה שבעיקר מפריע לי בגולדן סטייט זה הקלות שבה הם נשרפים בהגנה. כאילו קבוצה בלי שום משמעת וגאווה, ובטח לא קשיחות. כל הקבוצות האלופות (וב"אלופות" אני מתכוון גם לאופי ולא רק לתואר עצמו) התגאו בהגנה לא מתפשרת וחזקה. זה תימרץ ותידלק אותן להשיג עצירות בהגנה ולראות את היריב נכשל פעם אחר פעם. גם אם ינצחו את הסידרה, אני לא רואה את התכונה הזו בג"ס, וזו לדעתי הרכות שמדברים עליה, ושגם תעלה להם בתואר.

מנחם לס
מנחם לס
25/05/2016 16:35:03

"קשיחות" ו-"גאווה" הן שתי מילים שהחסרתי בפוסט הזה! תודה ינון

לעת שקיעה פיתחתי סנטימנטים לממבה השחורה
לעת שקיעה פיתחתי סנטימנטים לממבה השחורה
25/05/2016 12:06:16

איזה כיף, היה משחק מעולה וככ מגיע לOKC.
לדעתי גרין הוא נקודת החולשה של גס בסידרה, ומהצד השני דונובן שולט בהכנה, ניהול וקצב המשחק. שאפו לרעמים.

עוד דבר, אני מתפלא שאף אחד לא מזכיר את רובינסון, לדעתי הוא נתן משחק אדיר! פרט להחטאות מהקו… הוא מגן בחסד עליון, חמישייה שלו+דוראנט ואיבקה זה מעוז הגנה, קיר בטון, יו נאיים איט.

מנחם, אני חושב ששיחקת אותה עם התחזיות, אבל לדעתי אם אוק מגיעים לגמר הם שוחטים את הקאבס

מנחם לס
מנחם לס
25/05/2016 16:35:53

הכל ייתכן. אגב, זה רוברסון לא רובינסון

captain beefheart
captain beefheart
25/05/2016 12:08:17

פרשנות מופתית, עמוקה ואקסלוסיב לקוראי הופס.

במיוחד הסעיף על קרי כשומר על ראסל, שמתיש אותו ואז אין לו כוח להתקפה. זה היה לי מול העיניים ולא ראיתי.

לא חושב שמישהו (בטח לא באתר הזה) חושב שג"ס היא הקבוצה הגדולה בהיסטוריה או התבטא כך. כשלעצמי כיניתי אותה "המצליחה בהיסטוריה" והכוונה כמובן למאזן העונה הזו.

אני משוכנע (כמו אורן חזן בדרך לחשפנית) שבג"ס יש עכשיו בית קברות, פחדים, בכי ונהי, אטרף ומה שתרצו. רק המחשבה על זה שיצטרכו להופיע כך לעיני אוהדיהם באורקל ארינה מעבירה אותם על דעתם. נכון שהקהל שם יתן להם דחיפה, אבל הם לא חוזרים הביתה כגיבור פצוע אלא ככלבלב שמוט זנב, שקיבל עם עיתון מגולגל על האף אחרי שעשה פיפי בסלון. ועל צווארו קולר: פייסינג אלימיניישן!

הם יקבלו מהאוהדים גרייס ודחיפה, אבל בעירבון מוגבל מאוד. אם הרבע הראשון ילך לכיוון של התאנדר אני צופה מראות קשים מאוד באולם, עם סבירות להתפרקות טוטאלית ומלודרמה שתככב הרבה שנים בהיסטוריה של הליגה.

having all that said…

מעריך שהם יגייסו את כל מה שיש להם ואין להם כדי לטרוף את הפרקט מהשניה הראשונה. הם חייבים שינוי מומנטום של 180 מעלות, שייראה מיד ויעביר את הסדרה למוד שבו הם מסוגלים לקחת אותה. אחרת – גרין יכול להתחיל לחפש עבודה כנהג ב-BART

מנחם לס
מנחם לס
25/05/2016 16:37:29

למעשה, אם ג"ג מצמצמת ל-2-3, כל הפרשר הוא על הת'אנדר לנצח את ה-6 בבית, כי אחרת…

no funny shtuff
no funny shtuff
25/05/2016 21:34:41

אחלה תגובה שבעולם, מסכים עם כל מילה

חיים
חיים
25/05/2016 12:11:07

קודם כל טור מעולה כרגיל!!!
דבר שני, כתבת שמייקל לא הגיע מעולם למשחק 7, זה לא נכון, הם הגיע למשחק 7 מול אינדיאנה אחרי הדחיפה של רג'י מילר

captain beefheart
captain beefheart
25/05/2016 12:19:43
Reply to  חיים

בגמר

מנחם לס
מנחם לס
25/05/2016 16:37:53
Reply to  חיים

טעיתי. זה היה בשלב הגמר

אמיר
אמיר
25/05/2016 12:21:52

יש נקודה אחת שלא מדברים עליה מספיק אבל היא נראית משמעותית.

זה נראה שקארי לא כשיר עד הסוף, הוא בטח יצא מהזון המטורף שהוא היה בו לפני הפציעות ורואים את ההשפעה גם עליו וגם על הקבוצה.

זה לא מוריד במאומה מההישג של OKC, זה כן יכול להשליך קצת (באמת שרק קצת) על ההופעה של GS.

אוהד ס"א
אוהד ס"א
25/05/2016 12:41:58

יש דברים הגיוניים בסדרה הזאת ויש דברים שלא, ושאשמח לתגובות של אנשי האתר המלומדים:
יש דברים שעושים שכל כמו:
– הלוחמים מתחילים להבין שפליאוף זה לא ליגה והקליעות המטורפות שלהם לא ימשיכו לצלול לסל כזאת בקלות

– אני שומע שמועות שהיכולת הירודה של קארי נובעת מהפציעה שלו (שמוסתרות היטב מהתקשורת), אבל אין ספק שזה לא קארי של העונה הסדירה

– נוכח הבלאואאוטים שהלוחמים סופגים פתאם אני מעריך יותר את הספרס על הסדרה שלהם. יכול מאד להיות שהם לא הפסידו את הסדרה לקבוצה חלשה יותר, אלא פשוט OKC טובים הרבה יותר ממה שהיה נדמה

– איכות המשחק – זה לא סוד שהמשחק של OKC מכוער. בידודים ו- put the ball in the sal, המעניין שהלוחמים נגררים אחריהם ובמקום המשחק הקבוצתי המשובח שלהם הם מצטרפים לשיטת היאללה בלגן הכה אהובה על ראסל. במשחק כזה, אין להם באמת סיכוי מול הרעמים

ועדיין, אני יש דברים שנפלאים מבינתי:
– ההתמוטטות המקצועית של הלוחמים – עד היום קר וולטון ידעו למצוא פתרון לכל בעייה מקצועית שניתנה להם. לרוב תוך כדי משחק ובמקרים קשים, הם תיקנו תוך כדי סדרה (הגמר מול בלאט). הפעם זה נראה שאין להם תשובות וזה באמת הבור הכי עמוק שהם נקלעו לו

– איפה החביאו עד עכשיו את הקיווי – זה לא שאדמאס היה אלמוני. בכל זאת, מס' 12 בדראפט, נבחר לחמישיה השנייה של הרוקיס בשנה שעברה. ובכל זאת הפתעה. זה לא רק שהוא יודע להרביץ ולהוות כח נגדי לאינטנסיביות של גרין. זאת חוכמת המשחק שלו והשיפור הניכר בביצועים בפליאוף. בהתחשב שמדובר בילד בן 22. אני לא אתפלא אם הוא יהיה העוגן של הקו הקדמי של OKC במקום איבקה הדועך. היכולת להתבטא על המגרש בקבוצה של ווסט ודוראנט מעידה יותר מהכל על האיכויות של השחקן הזה. אני רואה כאן גניבה גדולה

– מה הסיפור של הרבע הרביעי של היריבות של OKC –
כשהספרס התמוטטו משחק אחרי משחק ברבע הרביעי דיברו על הרגליים הזקנות של פארקר ועל העובדה שמאנו ודאנקן עוד שיחקו מול הרפטורס המקוריים. אבל מה הסיפור של הלוחמים. זאת קבוצה צעירה שהשחקנים שלה בשיא יכולתם.
במובנים מסויימים, הרבע הרביעי של OKC מבלבל (לא ספציפית במשחק הזה), אבל כשצוות המקצועי של היריבה עובר על המספרים של 3 רבעים נדמה לו שהכל בסדר ויסתדר כבר, ואז הוא חוטף התמוטטות ברבע הרביעי

מנחם לס
מנחם לס
25/05/2016 16:40:05
Reply to  אוהד ס"א

הנקודה שהעלית על הפסד ס"א היא נקודה שלא חשבתי עליה: אולי באמת OKC היתה גדולה על הספארס!

tripledouble
tripledouble
25/05/2016 16:56:49
Reply to  אוהד ס"א

אני לא מבין למה כדורסל בידודים = כדורסל מכוער. כשיש בקבוצה שחקנים כמו ווסטברוק ודוראנט, זה טבעי ונכון לנצל את הכשרון והמיס מאצ'ים שהם יוצרים, וכמות ההיי לייטס שהם מספקים במשחק זה תענוג לעיניים.

Ghost Rider
Ghost Rider
25/05/2016 21:37:29
Reply to  tripledouble

כבר כתבתי גם בעולה הרגילה, כשאוקלהומה משחקים טוב זו הקבוצה שהכי כיף לראות בליגה.

ברוס ויליס
ברוס ויליס
25/05/2016 12:44:57

סתם הצעה, אולי שווה לתאנדר לעשות טרייד על קאנטר במקום שוטינג גארד איכותי וצעיר שלא עולה יוצר מדי כסף, ולהחתים את הורפורד

אלי לס
אלי לס
25/05/2016 12:45:42

ראיתי כעת את המשחק המשחק והדבר הכי בולט הוא הברדק בהגנה. למעט כמה דקות פה ושם שההגנה הזכירה את ההגנה שלהם בליגה כל שאר הזמן היו אין סוף טעויות שלא מתאימות להם. כתוצאה מכך היה חוסר ביטחון מוחלט בהתקפה.
אין לי מושג מה מתדלק מה, ההגנה את ההתקפה או להיפך אבל בסדרה מול גולדן סטייט נראה שההגנה הגרועה משפיעה על ההתקפה.
שני האשמים העיקריים זה גרין עם סדרה גרועה מאד בהגנה ובהתקפה וסטף שלא מצליח לשחק בבאלנס הרגיל שלו, או שהוא רדום מדי או שהוא מכריח זריקות שאולי היו נכנסות בעבר אבל העובדה שכרגע הם לא.
על קליי אין לי מילה אחת רעה, לעומת הפלייאוף הקודם שלו שהיה מאכזב הוא נותן פלייאוף טוב מאד.

מנחם לס
מנחם לס
25/05/2016 16:41:21
Reply to  אלי לס

ברדק בהגנהה של ג"ס הוא תאור מצויין על מה שהולך. לדעתי איגודלה צריך לעלות במקום גרין.

סילפן
סילפן
25/05/2016 12:54:21

זה לא סוד שהמשחק של OKC מכוער? משחקת בידודים לעומת המשחק המשובח של הווריורס? אנשים חיים פה בהזיה. אז זהו, זה כל העניין. הלוחמים פשוט 'נגררים' למשחק מכוער. בגלל זה הם נטחנים ככה. זה לא עניין של איכות או יכולת. אם הם פשוט 'יחזרו' למשחק הקבוצתי המשובח שלהם הם יקרעו את הת'אנדר!1111

איך אפשר להגיד דבר כזה אחרי כל הדברים שדריימונד גרין ואזילי עשו לאדאמס וקאנטר בסדרה הזאת? ועוד הת'אנדר היא זאת שמשחקת מכוער? להיפך, זה נראה כאילו הלוחמים מנסים לגרור את הת'אנדר למשחק מכוער של קללות ומכות..כי הם יודעים שבכדורסל פרופר אין להם סיכוי.

לטעמי, הלוחמים מעולם לא שיחקו 'משחק קבוצתי משובח'. המסירות והתנועה שלהם התאפשרה בזכות יכולות הקליעה של קליי וקארי. ומרגע שהם מנוטרלים, אין להם באמת משחק התקפי מגוון.

http://www.basketball-reference.com/playoffs/2016-nba-western-conference-finals-thunder-vs-warriors.html

דוראנט ווסטברוק זרקו בסך הכל 10 זריקות פחות מקארי וקליי. אין לי סטטיסטיקה מדויקת, אך ממה שראיתי במשחקים דווקא הלוחמים מסתמכים לא פחות על יכולות הקליעה של שני הכוכבים שלהם מאשר הרעמים (ואולי אפילו יותר). זה שהשניים מאוקלהומה שחקנים טובים יותר והם קולעים את ההזדמנויות שלהם לא אמור להוריד מערכם או מאיכות המשחק שלהם.

סילפן
סילפן
25/05/2016 12:55:02
Reply to  סילפן

*יותר

סילפן
סילפן
25/05/2016 12:55:43
Reply to  סילפן

אגב, וגם זה רק בגלל שדוראנט וראסל מסוגלים בהרבה יותר יעילות ליצור לעצמם מצבים נורמלים לזריקה לסל.

יניב
יניב
25/05/2016 13:12:15
Reply to  סילפן

לא הצלחתי להבין מה קשור משחק מכוער למה שגרין ואזילי עשו?.משחק מכוער הכוונה שרוב המשחק של אוקלהומה זה בוא ניתן את הכדור לראסל או לדוראנט ונשמור חזק בהגנה.עכשיו זה עובד מעולה ודוראנט אמר באמצע השנה שביקרו אותם על זה שיש לך 2 שחקנים כאלה זה המשחק שאתה משחק וכנראה שהוא צודק כי אנחנו רואי שזה מתחבר זה בלתי עצירץלגבי גולדן אז אתה צודק הכל מתחיל מקרי ומיכולת הקליעה שלו ושל קליי אבל זה לא סותר שהמשחק שלהם היה הרבה יותר יפה וקבוצתי מכל קבוצות הליגה וזה לא משנה ממה הוא נבע.ודבר אחרון בנתון שהבאתי על זה בדיוק מדברים שגולדן ממש לא משחקים את המשחק שלהם אלא יותר הירו בול וכרגע דוראנט ווסטברוק הרבה יותר טובים מקארי וקליי (וגם השחקנים המשלימים הרבה יותר טובים)

סילפן
סילפן
25/05/2016 13:19:17
Reply to  יניב

ולמה הם לא משחקים את המשחק שלהם? כי אוקלהומה מנטרלים אותם.

אגב, השחקנים המשלימים של הת'אנדר קולעים ומשפיעים הרבה יותר מהשחקנים המשלימים של גולדן. מלבד ראסל ודוראנט, יש להם עוד 4 שחקנים בדאבל פיגרס. לגולדן יש רק אחד (גרין) וגם זה באחוזים מזעזעים.

במשך השנים נתקעה סוג של קונספציה בנוגע לאוקייסי, קונספציה שהיא פשוט לא נכונה. בגלל זה כולם מופתעים ממה שהם עשו לספרס וממה שהם עושים לווריורס. אבל כל אחד עם הבחנת כדורסל בסיסית, שלא נותן למדיה להשפיע עליו יותר מדי, ידע שהרעמים נמצאים באותה רמה, אם לא ברמה גבוהה יותר, עם גולדן סטייט וסן אנטוניו.

כל אחד, אם היה מסתכל בצורה אובייקטיבית ורצינית על החמישיות ועל שיטות המשחק ואיך שזה יתבטא בפלייאוף, היה יכול לראות את זה.

יניב
יניב
25/05/2016 13:33:58
Reply to  סילפן

שוב זה לא סותר.כל מה שאתה אומר זה נכון אבל עדיין הכדורסל של אוקלהומה שונה משל גולדן ולצורך העניין גם של ס"א(למרות שהשנה הם יותר ויותר עוברים לשחק כדורסל של אוקלהומה-בידודים לאולדריג' ולאנרד).
הזלזול באוקלהומה נבע בעיקר מ3 סיבות:
1.לפחות בעונה הרגילה גולדן וגם ס"א נתנו עונות היסטוריות ואוקלהומה לא היו אפילו קרובים לכך.
2.השחקנים המשלימים של אוקלהומה כמו שציינת נותנים פליאוף מטורף,פאקינג וויטרס משחק ואשכרה לא הורס כלום
3.ההגנה שלהם העלתה הילוך מטורף,מה שלא קרה במהלך העונה.
לסיכום כולם כולל כולם ידעו ויודעים שלאוקלהומה יש פוטנציאל מטורף רק שעד עכשיו הם לא הראו אותו אבל כולם ידעו שברגע שהכל יתחבר הם בהחלט קבוצה מפחידה(אף אחד לא האמין שככה הם ירסקו את גולדן אבל פוטנציאל ידעו שיש )

תומר שור
תומר שור
25/05/2016 16:04:13
Reply to  סילפן

הגדולה של OKC היא כמו שהגולש הצעיר כתב, שהם למדו את 'ההתקפות החדשות' ותוקפים את המסירה, לטובת חטיפות. בכך הם אילצו שתי קבוצות על, שהסתמכו על מסירות, לעבור להירו בול.
במגרש של הירו בול, ל OKC אין תחרות אמיתית במערב.
שימו לב, כיצד גם הספרס וגם ג"ס הן קבוצות עם כ"כ הרבה יותר אסיסטים בדר"כ ונאלצו לשחק ללא מסירות. זה נהיה ממש בולט בסוף של שני המשחקים, כאשר רואים ששחקני ג"ס מפחדים למסור – כי חוששים מחטיפה.

Etayle
Etayle
25/05/2016 14:37:17
Reply to  יניב

אני דווקא מאוד נהנה מהכדורסל של אוקלהומה , נכון יש פעמים שזה נתקע אבל סך הכל הם משחקים מאוד חיובי.

מנחם לס
מנחם לס
25/05/2016 16:42:34
Reply to  סילפן

"זרקו רק 10 פחות"…אבל שיחקו הרבה יותר דקות!

נתנאל
נתנאל
25/05/2016 14:38:09

דבר שאני שמתי לב אליו הוא איך התאנדר עוצרים את הgive n' go של הווריורס.

זו פעולה מאוד פשוטה אך היא מצריכה שינוי וריכוז מנטלי. כאשר אתה שומר על תומפסון שרץ כל הזמן אחרי חסימות, או על קרי שמשגע אותך עם הלהטוטים שלו בנוסף לחסימות, ונתת את כולך והצלחת למנוע זריקה, ברגע שהם מסרו את הכדור, יש let down אוטומטי בו אתה עוצר לשניה או חלק ממנה, ובזמן הזה הם מיד נותנים את הבק דור ומקבלים כדור קל לזריקה יותר פנויה או חדירה.

התאנדר לא מאפשרים להם את זה והאינטנסיביות ההגנתית שלהם פשוט מדהימה!!

מנחם לס
מנחם לס
25/05/2016 16:43:42
Reply to  נתנאל

הם עושים דבר השומר של קרי לא מנסה להישאר איתו ב-SCREEN אלא יש חילוף אוטומטי בשמירה

דורון האסטבן
דורון האסטבן
25/05/2016 15:04:24

תודה על המעורב המצוין למנחם,
שקיעתו של חלום היסטוריה שחזינו בה בעונה, פעם היה כיף לראותם.
הילדותיות שמנחם מזכיר חשובה ולצערי מפילה את הדאבס.
אדמס נראה שקול ומתון וזה דבר שמביא לחכמה, אולי נוצר פה סנטר
גדול, יודע איפה לעמוד, נכנס פצוע וישר קולע.
לא מתרגש גם שמכניסים בו ביהלומים, לא מתלהם ותמיד מרוכז.

מנחם לס
מנחם לס
25/05/2016 16:44:49

"יהלומים"…כל הכבוד. אני מקווה שהאשך מקשיב ויודע שישנו לו יהלום יקר במפסעה

דורון האסטבן
דורון האסטבן
25/05/2016 15:13:41

התנצלות לדונובן הנפלא בשם כולנו, חוץ מצדיק בסדום דימיוני
(איני מכוון למישהו ספציפי, אך אולי קיים),
התחברתי לתגובות של עגל אתיאל יניב גיא מידן ינון הקפטן
ולתמונה של סילפן.
ובלחש: זה לא גמור, אם קר יצליח לחסל את הילדותיות והפגיעות
של הלוחמים ביום וחצי 🙂

דורון האסטבן
דורון האסטבן
25/05/2016 15:17:17

2+ לסער בתגובה למנחם

רנדי אורטון
רנדי אורטון
25/05/2016 15:21:53

הת'אנדרס גילו שהגנה מביאה טבעות ולא הכישרון האדיר שלהם בהתקפה.

רוני ש.
רוני ש.
25/05/2016 15:37:10

הנקודה הכי נכונה זה למה קארי צריך לשמור על ווסטברוק ?? אין לזה הסבר הגיוני וזה מחרב לגולדן סטייט את הכל. קארי היום החטיא לא מעט זריקות חופשיוות(אגב רק אחת הוא לקח משלוש על דוראנט) , כולל לייאפים וגם שתי החטאות עונשין, הוא לא בכושר מלפני הפציעה ולכן אני ממש לא מבין את ההחלטה לשים אותו על השחקן שדורש הכי הרבה אנרגיות בהגנה.

דבר נוסף שלוש עבירות(מתוכן שתיים מגוחכות) לתומפסון ברבע השני נטרלו אותו ומנעו ממנו לשחק בסיום הרבע שהוביל לבריחה הגדולה הראשונה של הרעמים. חוץ מהעבירות העובדה שהוא לקח רק ארבע זריקות במחצית הראשונה היא נק' שחורה.

עוד דבר קר נותר עם תכנית הדקות הקבועה של רבע שלישי קארי משחק את כל הרבע וקליי יוצא ארבע דק' לסוף בערך, היום כשקליי להט וקרי ברבע מחריד של איבודים והחטאות, למה להוציא אותו אחרי שחזרו עד לשש הפרש.
כמה נק' מפתח נוספות – גרין חבל להכביר במילים את החסרון העצום בתרומה שלו – וכפי שאלי לס כתב נכון – המון ברדק בהגנה , חלק לחובתו של גרין.
בארנס לא אסרטיבי מספיק , שחקן כמוהו שקולע 4-6 ביום כזה חייב לזרוק הרבה יותר.
אכזבה נוספת בסדרה היא ליבינגסטון שלמעט דק' בודדות לא מספק את מה שציפו ממנו.

רוברסון היה עצום היום וגם איבקה מכריעים גם בהתקפה וגם בהגנה.
דוראנט ווסטברוק עם מספרים אבל אחוזים לא בשמיים עם המון זריקות וראש בקיר. אבל השלשות שלהם ברבע האחרון הן אלו שקברו את המשחק.

חבל לי לראות את הלוחמים אחרי עונה מדהימה משחקים בצורה כזו, המון איבודי כדור ורפיון בהגנה (אילולא כמה החטאות ברבע האחרון היה נגמר בלמעלה משלושים הפרש). העובדה שקארי לא מתפקד היטב פוגעת בכל שטף המשחק של הקבוצה ועצוב לראות את הקבוצה המרהיבה הזו מסיימת עם 21 איבודי כדור לעומת 15 אסיסטים בלבד.
צריך לתת הרבה קרדיט לאינטנסיביות ההגנתית של הרעמים, אך בהחלט ילשיפוט הבייתי תרומה מסויימת להגנה ההרמטית.

לא אתפלא אם גם במשחק הבא, נראה משהו דומה , המומנטום אצל הרעמים ולקר כרגע אין פתרונות, ההתעקשות להישאר עם קארי עם ווסטברוק ושמירה על תבנית הדק', היא בעוכריו ולא מובנת לי כלל, כמו גם העבודה שעשו האק אזילי ויצרו שוב מומטנום שנותר בלי תגובה.
עוד טעות – להכניס את קליי בסיום המחצית להתקפה ולשכוח שהוא לא יכול להגן בכלל – הוביל לשלשה בסיום של הצ'יטה. יש עוד הרבה אבל זה ממש בלט וצרם.

מנחם לס
מנחם לס
25/05/2016 16:46:39
Reply to  רוני ש.

תגובה טובה מאד!

רום
רום
25/05/2016 17:03:44
Reply to  רוני ש.

ניתוח מצוין. אין ספק שההחלטה להשיב את תומפסון כשהוא לוהט ולמעשה מחזיק לבד את גולדן סטייט במשחק סייעה לרעמים. ברגע שהוא התיישב על הספסל אחרי העבירה השלישית שלו ברבע התחילה ריצה נוספת שלמעשה סגרה את המשחק. כשהוא חזר בתחילת הרבע הרביעי זה כבר היה מאוחר מדי.

את קרי סגרו היטב במשחק הזה. מה שמעניין הוא שגם כשהוא היה פנוי הוא הצליח להחטיא לייאפים שהוא היה מכניס בקלות קודם לכן. לא ברור אם הוא מסתיר פציעה או לא.

עומר
עומר
25/05/2016 16:56:07

ניתוח מצויין מנחם, וגם מאוד ענייני.
מאיפה יצאו כל האוהדים של אוקייסי שתמיד ידעו שהם כל כך חזקים? ולאן נעלמו כל אוהדי ג"ס שהיו כותבים פה ללא הפסקה. מלבד הייט-אשברי ושי כמעט כולם נעלמו?

אני שמח מאוד בשביל אולקהומה, הקבוצה האהובה עלי במערב, וכרגע גם הקבוצה שאני מקווה שתעלה לגמר הליגה, וגם תנצח אותו.
חשוב לזכור ששום דבר לא גמור, מספיק שהלוחמים מנצחים את המשחק הבא, והלחץ הכבד עובר לאוקייסי. כבר חשבנו שנה שעברה שהקליפרס מנצחים בקלות ומגיעים לגמר המערב, ואז הם התרסקו.

אוקייסי שיחקו רע השנה מול קליבלנד, והיה נראה שהמץ אפ שלהם מול קליבלנד הוא אולי הקשה מכל הליגה. אני מפחד מהתרחיש שבסוף קליבלנד ינצחו אותם, אחרי פלייאוף כזה חלומי.
הלוואי שימשיכו לשחק ככה

רום
רום
25/05/2016 17:26:09
Reply to  עומר

אתה צודק. אוקלהומה לא נראתה טוב השנה מול קליבלנד ונראה שבמידה והם ינצחו את הסדרה מול גולדן סטייט, הם יבהחלט כולים להפסיד מול לברון וחבריו.

יחד עם זאת, כמה דברים:
1. 3-1 לא אומר שהסדרה גמורה. אם הרעמים לא יצליחו לנצח במשחק 5 בחוץ, קיים סיכוי יותר מסביר שהסדרה תגרר למשחק 7 עם מומנטום חזק של גולדן סטייט.
2. בנצחונות שלהם על אוקלהומה, קליבלנד היתה הרבה יותר דומיננטית בריבאונד והיא גם קלעה משמעותית יותר טוב ל-3. ג׳יי אר סוויש לבדו קלע כמו כל הרעמים יחדיו. אם הרעמים יימשיכו להלחם על כל כדור, הם יכולים לנצח אותם, אפילו שיש להם משאבת ריבואנדים בצבע. אבל עוד חזון למועד (גיא?). מקווה שהם יצליחו לגמור את הסדרה ב-5 ולעלות לגמר.
3. טורונטו בינתיים עדיין בתמונה. אם כי ההימור שלי הוא שקליבלנד מנצחים היום ולוקחים את הסדרה.

עומר
עומר
25/05/2016 19:43:38
Reply to  רום

לגמרי נכון, הסדרה לא גמורה, ואני מסכים, כתבתי גם שאם ג"ס מנצחים את המשחק הבא, הלחץ הכבד עובד לאוקלהומה.

בקשר ל 2 אני מקווה מאוד שאוקלהומה ישחקו כמו בסדרה הזאת ומול ס"א, אז גם לקליבלנד יהיה קשה נגדם, ולא יצליחו להוביל בריבאונד (אם עכשיו הם מתקשים מול טורונטו).
אבל בעונה הרגילה הם ממש התקשו מול קליבלנד, בעוד מול ג"ס לפחות הם היו טובים גם בעונה הרגילה, למרות ההפסדים.

טורונטו בהחלט בתמונה, אבל אני לא מאמין שהם יכולים לנצח בקליבלנד, ולכן הסדרה תגמר לטובת קליבלנד (הימור שלי, בהחלט יכול לטעות.

Ghost Rider
Ghost Rider
25/05/2016 21:42:40
Reply to  עומר

צודק, בדה באזר יש את אותה תופעה בדיוק, אנשים מתעלמים ממה שכתבו רק לפני חודש וממציאים את האהדות והניתוחים שלהם מחדש.

Ish
Ish
25/05/2016 21:49:44
Reply to  עומר

איזה אוהדים של הווריירס נעלמו בדיוק ואיזה אוהדים של התאנדר הופיעו פתאום?

דורון האסטבן
דורון האסטבן
25/05/2016 17:25:16

חחח מנחם האשך הוא עצמו יהלום. 🙂
יהלומים כאשכים זה רעיון של גיא או הקפטן או אחד המגיבים המבריקים
לא שלי

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
25/05/2016 17:33:58

never underestimate the heart of a champion

זה הזמן של הווריירס להוכיח שהם יכולים להיות יוסטון של האליפות השנייה ולקום מהקבר.
זה נראה קלוש אבל אני חושב שזה מה שנראה – 3 רצופים של ג"ס וניצחון בגמר לאליפות שנייה.

היתרון הגדול של אוק' בסדרה הוא אדאמס, האיש שובר שוויון אמיתי וכוח רציני, עושה להם טרור לבדו מול כל ג"ס בצבע.

דורון האסטבן
דורון האסטבן
25/05/2016 17:35:02

כתבתי שגרין יהרוס לגולדן, קשה לחנך לחוסר אגו כמו אצל אדמס.
יפה לרוני ש. ועומר, אוהדי אוקלו היו פה כמה ועכשיו כפטריות
אחרי הגשם שהיה אתמול,
(הלוואי היום בל"ג בעומר שהופך לחג שמזהם בתודעת האנשים),
אהבתי את אוקלוהומה לפני שנים
לאחר מפח נפש וצריבה שדוראנט נעלם מול לברון,
אולי נחווה שינוי כי דוראנט התבגר, ואף אחד לא יכול לעצור
את הצ'יטה ביום טוב. (רק אם יעלו לגמר כמובן)

דורון האסטבן
דורון האסטבן
25/05/2016 17:40:35

טמיר צודק הרי לא היו להם הפסדים בק טו בק,
הם צריכים לדמיין בעצם שהם באמצע העונה.
המלצה חמה: דמיון מודרך, מדיטציה, היפנוט וסוגסטיה.
מנטרה לשינון: אנחנו האמצע העונה ברצף של ניצחונות,
עוד 3 זה קלי קלות.

דורון האסטבן
דורון האסטבן
25/05/2016 17:41:48

* מנטרה לדאבס: אנחנו באמצע העונה.

צביקה
צביקה
25/05/2016 17:42:36

אני כבר כמה שנים מתלהב מההגנה של OKC, וכבר כתבתי את זה כמה פעמים בשנים האחרנות בתגובות. מי שנתן להם את היסודות זה ברוקס, שגם אצלו שיחקו הגנה פנטסטית, ועכשיו בפלייאוף מול הספרס וכרגע מול ג"ס דונובון הביא אותם לשלמות. כי הם מעבר לאינטנסביות, עושים בדיוק מה שצריך לפי האתגר שהקבוצה ממול מעמידה בפניהם.
ואני אדגים דרך המספרים של KD. בקליעה, הוא נתנן עד עכשיו בסדרה מול ג"ס 28.5 נקודות בממוצע, בדיוק כמו בסדרה נגד הספרס. אבל מול ג"ס הוא העלה את הריבאונדים שלו מ6.7 ל8.8, את הגניבות מ0.7 למשחק ל2 למשחק, ואת החסימות מ0.5 למשחק ל1.8 למשחק. זה נקרא התאמות.

מישקה
מישקה
25/05/2016 17:43:27

אני ממש מתרשם מהדרך שבה דונובן משתמש ברוברסון. שנה שעברה כשהוורירס עמדו מול שחקן שיודע רק לתת הגנה ולא לקלוע (טוני אלן) הם פשוט עזבו אותו לגמרי, כשהשחקן שאמור לשמור אותו עובר להיות שחקן חופשי בהגנה שמלווה כצל את השחקן עם הכדור. השנה הם עשו לרוברסון משהו דומה במשחק השני ולרגע חשבת שהנה הסיפור חוזר שוב – אלא שדונובן השתמש בזה באופן חכם מאוד.
רוברסון מנצל בשני המשחקים האחרונים את היעדר השמירה בשביל לחתוך לסל ולא בשביל לעמוד על קשת השלוש ולזרוק באחוזים נמוכים זריקות שהמון פעמים הופכות למתפרצות בצד השני. אפשר לראות את הסלים שלו והוא פשוט מתגנב פעם אחרי פעם מתחת לגב של גולדן סטייט וזה פשוט נהדר. מסוג הדברים שבשבילם הביאו אותו והוא מרוויח את לחמו בפלייאוף הזה (אחרי עונה מאוד בעייתית). כאבי הגדילה שלו מזכירים לי את אלו של בלאט, עם תצוגות יפות בפלייאוף אחרי עונה מורכבת, רק שעושה רושם שאין כאן התנגשות אגואים כמו שהייתה לבלאט עם לברון.

צביקה
צביקה
25/05/2016 19:03:29
Reply to  מישקה

נקודה מעולה וסופר נכונה.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
25/05/2016 17:49:20

באמת שהייתי רוצה לכתוב משהו…

אבל זה כמו לבקש לקבל תגובה ממתאגרף שהרגע קיבל נוקאאוט..

מצב צבירה עצוב.

הטיימינג התחברות של אוק' מדהים, שהוא לא יכול להיות מתוזמן או מתוכנן, זה פשוט קרה, וזה תענוג לצפייה.. אן אתה אוהד שלה.

ועדיין, גולדן יכולה וצריכה לנצח את ה 5, משם הכל אפשרי, אבל קודם לנצח את המשחק הזה בבית. קר צריך לנסות לבחון הכל, מ מ2 גבוהים בהרכב ועד 5 שלמה של נמוכים.

נתראה בלילה…

מנחם לס
מנחם לס
25/05/2016 19:01:29

שמח שחזרת!

חולדת הרים ססגונית
חולדת הרים ססגונית
25/05/2016 21:03:41

אחלה ניתוח, תודה מנחם

אחלה תגובות באתר הזה, ובענף הזה בכלל.
והסנט הבודד שלי כאן הוא,

אני מוכן לשים את העגולים שלי על האש, הלוחמים חוזרים כמו ענקים ל 4-3 פסיכי
mark my words

המשגיח
המשגיח
25/05/2016 22:10:01

אני איתך

no funny shtuff
no funny shtuff
25/05/2016 21:55:34

מנחם, טור מצוין והתגובות פשוט מצוינות.

רק לפני כשבוע וחצי דיברתי עם מישהו על כך שאין שום סיכוי שבעולם שבסדרה מול הלוחמים הם ינוצחו 4 פעמים. תנצח פעם, פעמיים. ארבע? נו פאקינג וויי.
ועכשיו, חבורת הנמרים של okc מהממת את הלוחמים משל היו סנוקרת של רוקי בלבואה האלמוני לאפולו קריד אלוף העולם.
דוראנט ו-ווסט נפלאים, זה נכון, אבל החבר'ה מסביב- רוברסון, ווייטרס, אדאמס וגם איבקה בגיים 4-פשוט עושים מעל ומעבר והופכים את הקבוצה לקבוצת על.

ועדיין,
ושוב נזכיר,
ושוב ושוב,

זה לא גמור עד שזה לא גמור.
ניצחון קטנטן, מכוער, באוקלנד והכל מתנקז למשחק 6. מלחמת עולם תהיה אם וכאשר זה יקרה..

חצבני
חצבני
25/05/2016 22:13:10

הסדרה עוד ארוכה. וההתאמות של קר בדרך. הבעיה שיש לו עוזר דביל אז הכל בא באיחור. אם בלאט או מסינה היו שם הכל היה נראה אחרת…

Smiley
Smiley
26/05/2016 1:29:55

1. ג"ס פגשה את הקבוצה היחידה שיש לה מספיק כשרון התקפי להתמודד מולה ולעמוד בקצב המשחק שלה. קארי ה-MVP אבל ווסטברוק ודוראנט הם בטופ 5 בליגה. OKC מסוגלת לרוץ לא פחות מהר מג"ס ואנשים שכחו את זה (כי כשרון יש בOKC בשפע).
2. עמדת הסנטר – בכדורסל היום זה ריווח וקליעות מ-3. אני מניח שהדבר ישתנה שתגיע מפלצת צבע רצינית שתהיה מסוגלת לתת מהלך או שניים מתח לסל (וישלחו לי האוורד ודראמונד כי הם להם מהלכים התקפיים מלבד ריבאונד התקפה והתגלגלות להאלי-הופ). ברגע שיגיע גבוה מאסיבי כזה הכדורים ילכו פנימה. קאזינס אולי זה הדבר הכי קרוב לזה (ואולי קצת גריפין).
3. הסדרה עדיין לא גמורה כי כמו שOKC התפוצצו כך גם ג"ס מסוגלת. עכשיו שהמשחק הבא הוא במפרץ זאת ההזדמנות לנצח ולקבל חזרה קצת מומנטום.